LawaTan Sambil "Makan"



umah kak yah (baju oren)



najihah..



geram ak budak nie..

selalu org wat lawatan sambil blaja kan..tp aku lain sket..lawatan sambil makan..benda nie ade kaitan gak ngn rancangan maria tunku sabri kt tv3 tu, jalan2 cari makan..sebenarnyer rancangan tu adaptasi dari lawatan sambil makan la..he3..ok2, cter ner cmni..smlm aku ngn skuad sk mulong 2 g melwat mentor kami yg baru bersalin..(baru ke?dh 2buln rasanyer)alang g tgk mentor kami (kak ieja) g la skali umah kak som 'mugo key'(pk1 skm2) ngn kak yah (pk ko skm2). yang best nyer kali nie kami merempit..he3..dgn 2buah motosikal wave berwarna purple ( apis tiru aku) dimana kedua dua raga moto masih belum dibaiki bergerak la kami ker kedai mulong. rumah pertam g umah kak som dulu..ye jamu bihun goreng ngn buah rambutan..ak layan jer even b4 datang dh melantak laksa kt kedai kuning area pantai timur..umah ke dua umah kak ieja...tgk anak yer..comel...rase nak picit jer pipi si najihah tu..br 2 bulan dh nampak cergas..suke senyum..cm mak ye jugak..he3...makan ag..tapi skit2 jerla..yerla kak ieja kat br pas pantang..yg bestnyer umah terakhir nie..umah kak yah..kak yah nie mmg dari dulu terkenal ngn masak memask nie...klu dulu kt skolah ade jer event bhgian makanan mesti kak yah yg handle..sedap..dia yg masak sendiri...g umah dia kami makan makaroni bakar...sedap (apis tambah 3x),ade pingat pisang,kek coklat..mcm2 la...tu bgtau lewat gak nak g umah dia..klu la bgtau awal..xtahu la ape yg kak yah...kak yah mmg best! aku xlwh bygkan klu mak aku cm kak yah..kompem bulat! kak yah ibu tggal..tapi dia seorang yg sgt tabah..dia cm suka bila tgk kami mkn..dia xmkn pon..kdg2 sedih tgk dia..tp betul la..she is tough person..g umah kak yah nie siap tapau ag kek coklat bwk blk..he3...

11 comments:

forevershashasha said...

makan xingat dunia..haha
sy kasi anda 1 award..
g amek kat blog sy..
makaseh..

apistakkisah said...

mana ada aku tambah 3kali. aku tambah 4 kali la...kui3

LeE said...

ya?maknanya ak terlepas pdg satu kali la ek..hahahah!apiz kuat mkn..tp yg gemuk nya akue..

aiNJai said...

aku adalah penjaga baby yg hebatkan? kan33??? hahahhaha..(koya lagi)

LeE said...

a'a...pandai sgt...dh kira lulus dh tue..hahahah!

ZuH@iLieY said...

cam kenal la umah ni..
eh baby sapa tu?cumey

LeE said...

baby sy.....eh!bukan2...baby sy punya mentor..he3...

ZuH@iLieY said...

oh mentor punya baby ke..
aisey...terkezut dgr dah ada baby..
mantap..comey..

LeE said...

lamabt ag la..he3..

bob_arie said...

lambat ker.....?

LeE said...

yerla...ko yg kwen dulu bob...

Post a Comment